مرجع سخنرانی ها و آثاراستاد علی اکبر داراب کلائی
استاد علی اکبر داراب کلائی ، دارابکلاء شهر ساری متولدشدند ایشان در سن 17 سالگی وارد حوزه شدند . و برای ادامه تحصیل به شهر مشهد مقدس عزیمت نموده و دروس حوزه را تا سطح خارج در حوزه علمیه این شهر ادامه دادند .درحال حاضرساکن تهران میباشند که در زمینه خانواده و سبک زندگی و مسائل روز مقالات متعددی به رشته تحریر درآورده است. برای کسب اطلاع بیشتر به قسمت زندگینامه مراجعه فرمایید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سایت تحلیلی-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی و آدرس dalel.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 143
بازدید کل : 9796
تعداد مطالب : 302
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


آمار مطالب

کل مطالب : 302
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 4
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 143
بازدید سال : 898
بازدید کلی : 9796
قرار بندگی، از عاشورا تا ظهور

قرار بندگی، از عاشورا تا ظهور

یکی از گزاره ‌هایی که در دین اسلام مورد تاکید واقع شده است عمل به وعده است. وعده ما با خدا، بندگی است. پیشوایان ما به این وعده به نیکوترین وجه عمل کرده ‌اند. و چه خوب سرمشق گرفتند یاران باوفای امام حسین علیه السلام. اینان با اطاعت از ولیّ خدا، اطاعت از خدای خود کردند و به عهد و پیمان خود عمل نمودند. اینک مائیم و به نمایش گذاشتن وعده ما.

مسافران کربلا به عهدی که با خدا بسته بودند عمل کردند، عهد خود را به پایان رساندند و پیروزمندانه از صحنه نبرد زندگی عبور کردند. ایشان با جان و دل تلاوت کردند: «وَ لَقَد كانوا عاهَدُوا اللَّهَ مِن قَبلُ لا یُوَلّونَ الأَدبارَ...»[1] ایشان به عهد خود پشت نکردند و تا آخرین نفس به آن وفادار ماندند.

 

عبادت، عهدی فراموش نشدنی عاشق و معشوق

مهم ترین عهد و پیمانی که بنده با خدا می ‌بندد این است: «ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُون»[2]. بنابراین یکی از اصول بندگی، عبادت است که باید مبنای سبک زیست مسلمانی قرار بگیرد.

دو بُعد در عبادت قابل تصور است: بُعد فردی و بُعد اجتماعی. هر کدام از این ابعاد، مصادیق متعددی را در برمی ‌گیرد. یکی از گزاره ‌هایی که درون هر دو بُعد می ‌تواند جلوه ‌گری کند؛ رسیدن به قرب الهی و کمال نهایی انسان است.

اگر جن و انس خلقت نیافتند مگر برای عبادت، می ‌توان تلاش برای رسیدن به قرب الهی را مصداق بارزی از عبادت نامید. گرچه ممکن است چیزی ‌که برای کسی، هدف نهایی است، برای شخص دیگر نهایی نباشد. ولی معلوم است که شخص دوم نیز نهایتاً به ‌دنبال رسیدن به یک هدف نهایی دیگر است. هدف نهایی شخصی، رسیدن به ثروت فراوان است. دیگری، شهرت را نهایت کار خود قرار می دهد.

مسافران کربلا به عهدی که با خدا بسته بودند عمل کردند، عهد خود را به پایان رساندند و پیروزمندانه از صحنه نبرد زندگی عبور کردند. ایشان با جان و دل تلاوت کردند: «وَ لَقَد كانوا عاهَدُوا اللَّهَ مِن قَبلُ لا یُوَلّونَ الأَدبارَ...»

اما بر اساس آموزه ‌های اسلامی هدف نهایی و غائی انسان، قرب الهی و لقاءالله است. بر همین اساس است که حضرت امیر علیه السلام در دعای کمیل از خداوند چنین می ‌خواهد:

«مرا از بندگانی قرار ده که بهره آنان نزد تو افزون ‌تر و جایگاهشان به تو نزدیک تر و تقربشان به تو بیشتر است.»[3]

دعای حضرت در نخلستان ‌های کوفه مقبول خداوند قرار گرفت، و اثر آن دعا در دشت کربلا نمود پیدا کرد. یارانی که به واسطه یاری حجت خدا، قرب الهی را طی نمودند و به لقاءالله پیوستند. اینان برخلاف منافقان مدینه عمل کردند. منافقانی که پیامبر صلی الله علیه و آله را تنها گذاشتند و خانه ‌های بی ‌حفاظ خود را بهانه قرار دادند تا به یاری حجت خدا نروند. و خداوند در مورد ایشان فرمود: «إِن یُرِیدُونَ إِلَّا فِرَاراً».[4]

اگر قرار بندگی خود را فراموش کنی مصداق این آیه قرار خواهی گرفت، و اگر خواستی که شامل آن نشوی به حجت خدا پشت نکن.

و چه زیبا مسافران کربلا قرار بندگی خود را فراموش نکردند و تا آخرین نفس همراه ولیّ و حجت خدا قرار گرفتند و به مقامی رسیدند که عالمیان به ایشان غبطه می ‌خورند.

معامله ای صادقانه با امام زمان خویش

«چه اجر عظیمی و چه جایگاه رفیعی. کاش که در آن زمان همراه حجت خدا بودیم تا یاری امام زمانمان را می ‌کردیم و این مقام شامل حالمان می‌گشت.»

این جمله ‌ایست که بسیار از زبان دوست‌داران امام می ‌شنویم و غبطه می ‌خوریم که چرا در آن زمان نبوده ‌ایم. غافل از اینکه «هل من ناصرٍ ینصرنیِ» امام زمانمان در گوش عالم پیچیده است و همواره به دنبال یاری گر به گوشه کنار جهان می ‌رود و یاری کننده ‌ای طلب می ‌کند.

صحنه کربلا درس دانشگاه من و تو است که چگونه یار امام باشیم و او را تنها نگذاریم. ترم اول را بر درس مسلم بن عوسجه می ‌نشینیم که فرمود:

«قسم به خدا، ما تو را رها نمی ‌کنیم تا خدا بداند پاس حرمت رسول را در غیبت او داشتیم، والله اگر من دانستم که کشته می ‌شوم باز زنده می ‌شوم، باز سوخته می ‌شوم و باز زنده می ‌شوم، باز کوبیده و پراکنده می ‌شوم و هفتاد بار با من این کار کنند باز از تو جدا نمی ‌شدم تا نزد تو مرگ را دریابم، پس چگونه این کار را نکنم که کشتن یک بار است و پس از آن کرامتی که هرگز به پایان نرسد.»[5]

این مقام، مقام بصیرت یاریگر امام است. پس می ‌توان آن ‌را سرمشق زندگی خود قرار داد و با امام زمان خود این ‌گونه معامله کرد. و این است معنای جمله «کل یوم عاشورا و کل ارض کرب ‌و بلا».

آنان که آرزوی یاری امام حسین علیه السلام را در صحنه عاشورا داشتند می ‌توانند در صحنه نبرد انتظار خودنمایی کنند و عاقبتی همچون عاقبت مسلم بن عوسجه را برای خود رقم بزنند، و هم چون مسلم، قرار بندگی خویش را فراموش نکنند و لحظه ‌ای از یاری امام خویش غافل نشوند

رمز زندگی یک مسلمان واقعی

اگر هر روز را عاشورا دیدی و هر مکان را کربلا، یار امام زمان خویش خواهی شد و یاریگر آن. یزید زمانت را خواهی شناخت و به مبارزه با آن خواهی پرداخت. از این ‌جاست که پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله فرموده است:

«در پایان این امت (دوره آخرالزمان) گروهی خواهند بود که پاداش آن ‌ها، همانند اجر امت اول اسلامی خواهد بود. آن ‌ها امر به ‌معروف و نهی از منکر می ‌کنند و با اهل فتنه و فساد می ‌جنگند.[6]

بنابراین آنان که آرزوی یاری امام حسین علیه السلام را در صحنه عاشورا داشتند می ‌توانند در صحنه نبرد انتظار خودنمایی کنند و عاقبتی هم چون عاقبت مسلم بن عوسجه را برای خود رقم بزنند، و هم چون مسلم، قرار بندگی خویش را فراموش نکنند و لحظه ‌ای از یاری امام خویش غافل نشوند.

آری؛ این رمز زندگی من و توی مسلمان است. ای عزیز بدان رمز پیوستن به لقاءالله، جدا نشدن از حجت ‌الله است.

 

پی ‌نوشت:

1)      احزاب/ 15.

2)      ذاریات/ 56.

3)      و جعلنی من احسن عبیدک نصیبا عندک اقربهم منزلة منک و أخصهم زلفة لدیک.

4)      احزاب/ 13.

5)      آنچه در کربلا گذشت؛ ترجمه نفس ‌المهموم، شیخ عباس قمی، ص196.

6)      دلائل النبوة، ج6، ص513.  فاطمه قاسمی  

تعداد بازدید از این مطلب: 82
موضوعات مرتبط: عاشورا , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


تقلای ضد انقلاب برای القاي شکاف بین روحانی و نظام

تقلای ضد انقلاب برای القاي شکاف بین روحانی و نظام

با انتخاب حسن روحانی، رسانه‌هاي ضد انقلاب به دنبال ایجاد شکاف و پیش‌بینی آینده‌ای پرتنش بین رئیس‌جمهور منتخب و دیگر مسؤولان کشور برآمده‌اند اما موضع‌گيري‌هاي قاطع روحاني در حمايت از نظام و ولايت فقيه، اين پيش‌بيني‌ها را نقش برآب کرده است.

علی افشاری در وبگاه ضدانقلاب روزآنلاین با بررسی نوع رابطه حسن روحانی و رهبر معظم انقلاب به پیچیدگی‌های این رابطه اشاره می کند و می‌نویسد که روحانی در در دوران 24 ساله رهبری آیت الله خامنه ای از نیروهای نزدیک و معتمد وی بوده است و حتی در دوران بعد از ریاست روحانی بر شورای عالی امنیت، وی کماکان به بیت رهبری راه داشت و نمایندگی روحانی در شورای عالی امنیت را حفظ کرد.

از طرف دیگر وی مورد حمایت هاشمی رفسنجانی و خاتمی قرار داشت و از جانب رسانه های اصولگرا در طول انتخابات مورد حمله قرار می گرفت.

افشاری در ادامه این یادداشت ادعا می کند که دو فرضیه در رابطه با مواضع و عملکرد مقام معظم رهبری نسبت به روی کارآمدن روحانی مطرح است؛ یکی اینکه بنا بر ادعای وی مقام معظم رهبری مایل به روی کار آمدن روحانی نبوده است اما نتوانسته است با این جریان مقابله کند و دیگری اینکه مقام معظم رهبری مخالفتی با روی کار آمدن روحانی نداشته است و نخواسته است که در این زمینه اقدامی انجام دهد.

وی سناریویی که روی کارآمدن روحانی را ناشی از نتوانستن مقام معظم رهبری در جلوگیری از این رخداد معرفی می کند مورد خدشه وارد می‌سازد و رد می کند. در رابطه با سناریوی دیگر وی به حد افراطی این سناریو اشاره می کند که روحانی از ابتدا گزینه رهبری بوده است و مورد ‌دیگر این که هدف مقام معظم رهبری در این انتخابات بازسازی مشروعیتِ سازو کار انتخاباتی بوده و برای همین از روی کار آمدن روحانی جلوگیری نشده است.

ضدانقلاب با طرح سناریوهای مختلف تلاش های فراوانی برای القای مهندسی در انتخابات انجام می دهد

رابطه روحانی با مقام معظم رهبری

اما حرف و حدیث و تحلیل های ضد انقلاب در مورد رابطه مقام معظم رهبری و حسن روحانی فقط مربوط به قبل از انتخابات و نحوه روی کارآمدن روحانی نیست بلکه تحلیل های متفاوتی در رابطه با آینده این رابطه نوشته شده است.

مجید محمدی در یادداشت خود در سایت رادیو زمانه به رابطه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور منتخب اشاره می کند و سعی می‌کند تا با القای ادعاهای خود به مخاطب، آینده این رابطه را پرتنش و اختلاف توصیف کند.

وی مدعی است که این اختلافات و شکاف ها در سه حوزه باورهای بنیادی ، اختلاف در تیم همکاران و اختلاف در اولویت‌ها در آینده نمایان خواهد شد.

محمدی در ادامه یادداشت خود تفاوت در مبناهای فکری مقام معظم رهبری و حسن روحانی را بدون استناد به صحبت‌های مقام معظم رهبری و با نسبت دروغ دادن به ایشان بیان می کند و این در حالی است که بسیاری از این موارد بیان شده مانند توجه نداشتن به حقوق مردم ، سیاست ارعاب عمومی، مخالفت با آزادی جریان اطلاعات، عدم اعتقاد به استقلال دانشگاه‌ها و ... با مشی و عملکرد مقام معظم رهبری در تناقض است و دروغ بودن این اتهامات امری است که در صحنه عمل سیاسی در جمهوری اسلامی به اثبات رسیده است.


اپوزیسیون سعی در القای اختلاف و پیش‌بینی آینده‌ای پرتنش بین حسن روحانی و مقام معظم رهبری دارد

در رابطه با تیم همکاران هم محمدی با تکیه بر یک طیف از منصوبین رهبری و اختلاف نظر این طیف با نظر تیم روحانی در برخی موارد به دنبال نشان دادن اختلاف و شکاف در تیم همکاران روحانی و مقام معظم رهبری می باشد. این در حالی است که برخی از اعضای تیم حسن روحانی که محمدی به آنها اشاره دارد خود از منصوبین رهبری در نهاد های گونانگون نظام جمهوری اسلامی هستند.

محمدی در رابطه با اولویت ها نیز بدون هیچ دلیل و مستندی به وجود تفاوت در دیدگاه‌های رئیس جمهور منتخب و مقام معظم رهبری اشاره دارد.

چگونگی ارتباط روحانی با اصولگرایان

اما آینده رابطه اصولگرایان و حسن روحانی هم موضوعی است که در تحلیل های ضد انقلاب به آن پرداخته شده است. مصطفی ایزدی در سایت جرس می‌نویسد که اصولگرایانی که در حال حاضر به فکر مصادره حسن روحانی به نفع جریان خود هستند در آینده‌ای نزدیک، با بروز اختلافات دست از ادعای خود در وابستگی روحانی به خود برخواهند داشت و وی را بریده و واداده و مخالف ارزش‌ها معرفی می‌کنند.

ایزدی در ادامه می نویسد که "هنر اصولگرایانه به ویژه تندروهای آنان این است که افراد متعلق به جناح خود را یکی یکی و به بهانه‌های گوناگون، حتی با کوچکترین بهانه، از خود برانند و آنان را ناخواسته به سمت و سوی اصلاحات، رهنمون سازند"

وی سپس کارنامه هشت ساله اصولگرایان را مرور می کند و به چهره های شناخته شده ای که از حوزه ی اندیشه و عمل اصولگرایی بیرون شده اند و به سمت جناح رقیب روانه شده اند اشاره می کند. ایزدی اصولگرایانی را که در جریان انتخابات سال 88 و 92 در ستادهای میرحسین موسوی و حسن روحانی فعال بودند را از این زمره افراد به حساب می آورد.

اما وی جناح مقابل را بر خلاف اصولگرایان، دارای قدرت جذب بالا می داند و می نویسد "خاصیت اصلاح طلبی این است که علاقه مندان به آن، حق انتقادات درون جناحی را برای خود محفوظ می دارند، اما هرگز به جناح رقیب- که متاسفانه حداقل ظرفیت جذب را نداشته و ندارد ، گرایش پیدا نمی کنند"

طبق ادعای ایزدی نویسنده سایت جرس، روحانی سال‌هاست که از اصولگرایان و جریان راست فاصله گرفته و این فاصله در آینده نیز بیشتر خواهد شد

ایزدی از همین جا نتیجه می گیرد که با وجود اینکه دکتر روحانی روزگاری را در جناح مقابل اصلاح طلبی گذرانده است اما سال هایی چند است که از آن فاصله گرفته است و به دلیل اینکه اصولگرایان به ویژه تندروهای آن دیگر توان جذب ندارند و شعار های روحانی نیز آنها را نارحت می کند در آینده هرچه بیشتر از روحانی دور می شوند و علیه او به فعالیت می پردازند.

وی سپس ادعا می کند که به دلیل اینکه روحانی خواهان استفاده از دولتی فراجناحی است و از تمام نیروهای کارآمد و شایسته بدون در نظر گرفتن گرایشات جناحی و سیاسی آنان استفاده خواهد کرد با هجمه هایی از جناح مقابل مواجه خواهد شد چرا که بنا بر ادعای ایزدی اصولگرایانی که حتی چشم دیدن منتقدان خود در کوچکترین پست های اداری و غیر اداری را ندارند اجازه نخواهند داد تعدادی از منتقدان در دولت فراجناحی به فعالیت بپردازند.

فشار به روحانی در معرفی وزیران

تقی رحمانی نیز در همین سایت تلاش فراوانی را برای القای تحت فشار بودن روحانی در انتخاب کابینه می کند. وی در یادداشت خود در این سایت ادعا می کند که راست افراطی در داخل مانع عملکرد روحانی به نفع مردم خواهند شد و با دید امنیتی خود روحانی را مجاب خواهند کرد تا به مصلحت نظام اندیشیده و برخی برنامه های خود را منتفی کند.

رحمانی در ادامه مسئولیت روحانی را سنگین قلمداد می کند و این فرصت به دست آمده برای تعامل هرچه بیشتر با جهان را غنیمت می شمرد و می نویسد که عده ای تندرو در داخل و خارج از کشور نمی خواهند رابطه ایران با جهان به سمت بهبودی و تعامل برود و برای همین روحانی می بایست با انجام دیدار با سفیران کشورهای خارجی در تهران، پیام تعامل با جهان را اعلام کند.

با پایان پذیرفتن انتخابات بدون چالش و با مشارکت گسترده مردم، اپوزیسیون برنامه ریزی گسترده ای برای ایجاد چالش و اختلاف در آینده ی روابط حسن روحانی و نهادها و مقامات داخل کشور و بهره برداری از این موضوع به نفع خود دارد به طوری که با بزرگنمایی هر تفاوت کوچک، این را به منزله ی شکافی معرفی می کند که در آینده باعث بروز اختلافات وسیع و گسترده خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 76
موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 ... 26 27 28 29 30 ... 31 صفحه بعد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود